جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

آیت الله "سید احمد خاتمی" خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی، به پایگاه اسلام ناب محمدی (ص) تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، وی در خطبه اول نماز جمعه تهران که به موضوع انقلاب اسلامی اختصاص داشت بااشاره به‌ایام‌الله دهه فجرانقلاب اسلامی،افزود: روزهایی که خدا به ملتی نعمتی عطا کرده و یا برای ملتی انتقام گرفته است، ایام الله است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به گذشت ‪ ۲۹‬سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت یادآوری آن ایام برای نسل‌های مختلف بویژه نسل جوان، افزود: رژیم ننگین پهلوی از ویژگی‌های منفی بسیاری برخوردار بود.

آیت الله خاتمی از "دین ستیزی"، "بیگانه پرستی"، "آزادی ستیزی"، "عفت ستیزی"، "ضد مردمی و مستبد بودن"،"غارتگری" و "عامل عقب ماندگی" به عنوان ویژگی‌های رژیم ستم شاهی نام برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با مقایسه دیروز (قبل از انقلاب اسلامی) و امروز،توضیح داد: دیروز در آن رژیم، مردم هیچ کاره و بیگانگان همه کاره بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایرانی عزت دارد و انقلاب منشا خیزش بزرگ اسلامی در جهان و عامل استیصال استکبار جهانی شده است .

خطیب نماز جمعه‌تهران تصریح کرد:امروز همه شیطنت‌های استکبار جهانی ریشه در این دارد که چرا مستقل هستید، آنها نمی‌خواهند ما مستقل باشیم.

آیت الله خاتمی همچنین بااشاره به آزادی بیان پس از انقلاب اسلامی در کشور، گفت: آن روز کسی جرات نمی‌کرد حرف بزند و انتقاد کنداماامروز صبح که روزنامه‌ها را می‌بینید، هرکس هرچه می‌خواهد، می‌گوید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: " عده‌ای بی‌انصاف در ایران هستند که هر چه می‌خواهند، می‌گویند، باز هم می‌گویند آزادی نیست."
وی یادآورشد: قبل از انقلاب اسلامی رژیم ستم شاهی با تولید بیش از شش میلیون بشکه نفت در روز این درآمد و ثروت را خرج هزار فامیل می‌کرد، اما امروز با بیش از ‪ ۷۰‬میلیون جمعیت ، دنیای خدمت موج می‌زند.

آیت الله خاتمی همچنین بااشاره به پرتاب موشک ماهواره بر ایرانی (سفیر) به فضا و تولید داروی گیاهی درمان دیابت "پارس"، تصریح کرد: به اعتراف خودشان (غربی‌ها) ایران با پرتاب این موشک به جمع یازده کشور دارای این فناوری پیوست.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه اول بااشاره به نزدیک شدن به یوم‌الله ‪ ۲۲‬بهمن بر ضرورت حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بیعت باامام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 43721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز